V rubrice Z médií naleznete články třetích stran související s našimi tématy.

Hlavním městem loni založená Pražská developerská společnost (PDS) připraví projekt výstavby asi 330 bytů na městských pozemcích v Dolních Počernicích. V pondělí o tom rozhodli radní města. Ti již před časem schválili přípravu dalších bytových domů ve Vršovicích, na Smíchově, na Palmovce, na Ládví a na Zlíchově. PDS město založilo právě pro tento účel.

Číst celý článek na iRozhlas.cz

 

Poslanci 13.7.2021 schválili nový stavební zákon, jehož hlavním cílem je zrychlit výstavbu. Uvidíme, co to přinese nám občanům. Zákon z dílny ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové má platit od 1. července roku 2023 (některé věci budou postupně nabíhat dříve). Pro zákon hlasovali poslanci ANO, SPD a KSČM, celkem 104 z přítomných 162 poslanců.

https://www.penize.cz/nemovitosti/427699-novy-stavebni-zakon-definitivne-prosel-prehled-zmen#element_36_8643

Jak se dívají na zákon advokáti Frank Bold  – pohledem svých klientů: stavebníků, obcí i občanů, z nichž každý má často jinou představu o tom, co by se kde mělo stavět a jak.

https://novystavebnizakon.cz/

Dostavbu zbylé části pražského vnitřního okruhu by od města, které ho má nyní na starosti, mohl převzít stát. Dříve se mluvilo o tom, že by stát městu přispěl 60 miliardami korun. Po středečním jednání premiéra Andreje Babiše (ANO) a vedení města to novinářům řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

Číst celý článek na lidovky.cz

 

Komentář Zdravé Dolní Počernice z.s. :

Za oslovené občany MČ Praha Dolní Počernice prohlašujeme, že Pražský okruh by měl sloužit výhradně Praze, nikoliv tranzitní dopravě přivedené skrze D1 z celé Evropy. Mezinárodní dálnice by měla být vedena mimo Prahu, jinak se nevyhneme kolapsním situacím a zvýšené zátěže pro statisíce obyvatel Prahy. Přikládáme studii dopravních staveb pro bližší seznámení. Na straně 150 je vidět nutné zkapacitnění staveb, nejvíce se dotýkajících Dolních Počernic.

Studie bezpečnosti a analýzy rizik k DÚR – PRAŽSKÝ OKRUH D0, STAVBA 510 „SATALICE – BĚCHOVICE, ZKAPACITNĚNÍ“ (PDF, 17 MB)

 

Rok po schválení memoranda s Ředitelstvím silnic a dálnic o výkupu pozemků pro takzvaný zelený pás mezi budoucí částí Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1 nemá hlavní město dosud vykoupeno ani metr čtverečný.

Číst celý článek na zdopravy.cz

 

Podle zatím posledních informací v letáku ŘSD by měla stavba začít v roce 2022, územní rozhodnutí už chce mít ŘSD letos v dubnu.

„Ze všech zbývajících částí SOKP je právě úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1 patrně nejpotřebnější. Jeho dokončení zásadně sníží intenzitu dopravy na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. Úsek propojí již provozované části SOKP. Dojde tak ke spojení dálnic D10 a D11 se zbylými dokončenými částmi D0 v jihozápadním segmentu SOKP.“ (citujeme z informačního letáku ŘSD, stav k 02/2020)

Komentář Zdravé Dolní Počernice z.s. :

Za oslovené občany MČ Praha Dolní Počernice prohlašujeme, že Pražský okruh by měl sloužit výhradně Praze, nikoliv tranzitní dopravě přivedené skrze D1 z celé Evropy. Mezinárodní dálnice by měla být vedena mimo Prahu, jinak se nevyhneme kolapsním situacím a zvýšené zátěže pro statisíce obyvatel Prahy. Přikládáme studii dopravních staveb pro bližší seznámení. Na straně 150 je vidět nutné zkapacitnění staveb, nejvíce se dotýkajících Dolních Počernic.

Studie bezpečnosti a analýzy rizik k DÚR – PRAŽSKÝ OKRUH D0, STAVBA 510 „SATALICE – BĚCHOVICE, ZKAPACITNĚNÍ“ (PDF, 17 MB)

 

Chtěli byste protihlukové stěny v dostatečné výšce po celé délce mostu nad počernickým rybníkem? Přečtete si jak to řešili jinde. Článek je z roku 2018

Číst článek na pirati.cz

 

Komentář Zdravé Dolní Počernice z.s. :

Podívejte se na studii dopravních staveb, kde je vidět na straně 150 nutné zkapacitnění nejvíce se dotýkající Dolních Počernic.

Studie bezpečnosti a analýzy rizik k DÚR – PRAŽSKÝ OKRUH D0, STAVBA 510 „SATALICE – BĚCHOVICE, ZKAPACITNĚNÍ“ (PDF, 17 MB)

Reportáž České televize v pořadu Toulavá kamera a krásné přírodě v Dolních počernicích. Dokument je z roku 2011 a my pevně doufáme, že se nám toto přírodní prostředí podaří udržet!!

Spustit reportáž

Bude se konečně řešit palčivý problém s dopravou ve prospěch Pražanů? Podívejte se na reportáž Česká televize z května 2019.

Spustit reportáž

Studie bezpečnosti a analýzy rizik k DÚR – PRAŽSKÝ OKRUH D0, STAVBA 510 „SATALICE – BĚCHOVICE, ZKAPACITNĚNÍ“ (PDF, 17 MB)

Ať to dopadne jakkoliv, stále je čas a naděje prosadit opatření pro snížení hluku a ekologické zátěže, zachování zeleně atp., kterou naší městské části Pražský okruh přinese.

Buďme pozorní. Současným vedením MČ Praha – Dolní Počernice v čele se starostou Zbyňkem Richterem (ODS) je namísto zachování zeleně a stavby bariér protlačován tzv. jižní obchvat Dolních Počernic (dříve také „Tangenta“) spojený s vybudováním průmyslové zóny MČ Praha – Dubeč (viz. více).

Praha je křižovatkou mezinárodní silniční sítě TEN-T a dalších silničních spojení (celkem dvanácti, z toho je devět dálnic). Stavba Silničního okruhu kolem Prahy č. 511 Běchovice – D1 navazuje na úsek 510 (Horní Počernice, Černý Most), který je v provozu od začátku devadesátých let, a na který by měly navazovat další navrhované a prosazované stavby v severní části Prahy. Toto bez pádných argumentů prosazované řešení zavádí veškerou tranzitní kamionovou dopravu do městských částí, pro které bude enormě zatěžující.

Číst celý článek na rozumnadoprava.cz

 

Komentář Zdravé Dolní Počernice z.s. :

Podívejte se na studii dopravních staveb, kde je vidět na straně 150 nutné zkapacitnění nejvíce se dotýkající Dolních Počernic.

Studie bezpečnosti a analýzy rizik k DÚR – PRAŽSKÝ OKRUH D0, STAVBA 510 „SATALICE – BĚCHOVICE, ZKAPACITNĚNÍ“ (PDF, 17 MB)